7 Haziran 2017 Çarşamba

Jung, Fahişe, Ego ve Diğerleri


Hani Sezen'in bi şarkısı var, 
"..hemen git radyoyu aç bi şarkı tut ya da bi kitap oku mutlaka iyi geliyor"
diye sözleri..

Gerçekten de eğer biraz karanlıkta kaldıysan,
çok şey var 
aydınlığa çıkmana yardımcı..

Müzik dinle, yürüyüş yap,
kurabiye yap, gökyüzüne bak,
bol köpüklü bi kahve iç..
Biri iyi gelir illa ki..

Ama bazen karanlık daha siyah olur sanki.
İşte o zaman tüm bunların yanında,
bana bir adam eşlik eder:

Eğitimler, kitaplar, terapistler,
hocalar, arkadaşlar, kahveler..
Hepsine eyvallah.
Ama işte bir küçük kara delik var ki,
Jung amca tek çare..

Çünkü sen karanlıktan kaçmaya çalışırken,
"Kal" diyor.
"Karanlığına dön bir bak"
"En güneşli gün bile olsa,
kendi gölgende ara cevapları" diyor.

Ve son bir yılda,
en çok da "Fahişe Arketipi
el uzatıyor bana.

Hepimizin içindeki temel arketiplerden biri
olan Fahişe Arketipi,
yaşamda elde etmek istediğimiz para, kariyer, makam gibi
maddi şeyler karşılığında hangi kişisel
değerlerimizden feragat ettiğimizle ilgilidir.
Adından ilk anlaşıldığı gibi,
para karşılığı bedenini satmak değil,
yetenek, zaman, zihin ve hatta kişisel değerleri 
de satışa sunmaktır.
Yani, işin nasılıyla ilgilenmez,
sonuçta elde ettiğine odaklanır.

Bunları bilmek, öğrenmek güzel de..
Bi kere bulaştın mı bu işe geri dönüş yok.
Derinin altına çip takılmış gibi 
otomatik sorgulama ve kendini köşeye sıkıştırma
sistemi devreye giriyor sanki.

Benim cesaretim var, bununla yüzleşirim diyorsan eğer,
"Sadece para için sevmediğin bir şey mi yapıyorsun?
Kendini güvencede tutmak için aslında seni rahatsız edecek bir
işe imza mı atıyorsun?
Sosyal çevredeki imajın bozulmasın diye mi o adamla evli kalıyorsun?"
gibi soruları göze almak gerek.
Dedim ya, artık geri dönüşü yok.

Neyse,
cesaret edip bilimum sorularla da yüzleştikten sonra,
bi ferahlama, rahatlama akabinde
üzerindeki o görünmeyen
"satılık" ilanını da çekip indirebilmek çok güzel.

Sonrasında kısa bir süre için,
etrafa bakıp "ayy ne kadar da fahişe herkes" gibi
ego dalgalanmaları yaşayabilirsin.
Normaldir.
Sen de insansın.

Başka da bir yan etkisini görmedim.
Şiddetle tavsiye ederim.

Ve son olarak,
Seni çok seviyorum Carl!
iyi ki varsın,
iyi ki vardın..








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...