30 Haziran 2017 Cuma

Haziran Notları


* Japonların "kintsugi" diye bi sanatı var. "Altınla birleştirme/yamama" anlamına gelen bu sanatın amacı kırılmış eşyaların kırık parçalarını altınla birleştirmek. Böylece hem ona yeni bi form yeni bi enerji katmak hem de kırıkları altın gibi değerli bir şeyle doldurup onların ne kadar değerli olduğunu vurgulamak. Yani artık vazonu yere fırlatıp "hadi eski haline getir ama imkansız ühühühü" şeklinde drama yapmak kusura bakma ama çok eskide kaldı. Zaten devir değişti tabii Çelik de değişti. (offf çok iğrencim) Neyse, ne diyodum dostum, kırıklar.. Önemlidir, değerlidir, altındır!.. Ve sen sen ol kırıldın diye kendini çöpe atma. Gel bi altın geçelim!


* Kitabımın son sayfasını yazdım. Daha doğrusu son sayfalarını.. Sahne, dekor, renk her şey tamam. Ama kitabın ön tarafı yok. Küçüklüğümden beri dergileri de hep sondan başa okurdum. Acaba ondan mı alıştım böyle tersten kurgulamaya?..Olabilir. Oturup baştan sona doğru yazmayı da çok istiyorum. Şimdi hazır olan son değişecek mi? Merak ediyorum. Yolda giderken ne olacak? Nasıl olacak? Ya da bu söylediklerimin hepsi olacak mı?.. Kendi kendimin magazincisi gibi oldum!

* Aklıma birden üniversitedeyken aldığım Operations Research dersi geldi. (Türkçesi yöneylem araştırması gibi absürd anlamsız bişe olduğu için maalesef kullanamicam, Boğaziçi ingilizcesi diye etiketliceksen de OK cınım) Bir dönem boyu aldığım derse her girişimde hocaya dönüp "hocam şimdi biz tam olarak ne yapıyoruz?" diye çaresizce sorsam da hiç aklıma yatan bi cevap alamamıştım. İçime dert olmuştu. "Ya ne stres yapıyosun soruları çalış kesin geçersin" diyen arkadaşlarıma inat bu anlam arayışımı devam ettirdim. Her ne kadar bu arayış bugün hala sonucuna ulaşamamış olsa da en azından anlam peşinde koşma açısından iyi bir pratik oldu. Ama şimdi bunları yazarken düşündüm de Rasocum cidden iyi mi oldu? Sus cevap verme terbiyesiz!

* "As Good As It Gets" filminde Helen Hunt, Jack Nicholson'dan kendisine iltifat etmesini isteyince Jack "you make me wanna be a better man" yani daha iyi bir adam olmak istememe neden oluyorsun diyor. Sadece romantik ilişkiler değil, dünya üzerindeki tüm ilişki çeşitleri için en en en muhteşem açıklama değil mi bu?.. Daha iyi insanlar olmamızı teşvik edenler olsun etrafımızda, yoksa karşınıza çıksın, amin!

* Eski bir dostum "Divergent" filmini ısrarla izlememi istemişti. Ordaki bir şey bana çok benziyomuş. Filmi "Uyumsuz" diye çevirdikleri için "ne demeye çalışıyosun sen yeaaa" diye çıkıştıktan sonra izledim filmi. Şansıma o hafta yaptığım 12 saatlik uçuşta film menüsünde karşıma çıkınca dedim ki tamam hadi tesadüf de yok zaten. Neyse, izlerken arkadaşımın tam olarak neyi kastettiğini anladım. Filmdeki karakter zor bir durumdan kendini kurtarmaya çalışırken "bu gerçek değil..bu gerçek değil" diye kendine telkin veriyordu. Şimdi çok da spoiler olmasın (gerçi yüz yıl geçti ama izlemeyenlere saygı kuşağı) Ancak daha sonra bu yöntemi değiştirip durum her neyse gerçek olarak kabul edip o şekilde yüzleşerek mücadele etti. Peki o zaman benim de hep işime yarayan "bi saniye yaa bunlar hep illüzyon bunlar gerçek değil" şeklinde telkinlerim nolucak? Acaba bunlar benim işime yarıyor gibi dururken, olayları uzaktan görüp büyük resimde stratejik kararlar almama yardımcı olurken bir yandan da içine girip yüzleşmeme engel mi oluyor?.. Hay bin kunduz ya!

* İşte tüm bunları düşündükten sonra metroya bindim. Etrafı izledim. Herkese konuşma balonları çizdim. İçini doldurdum. Neden bilmem bu sefer metrodaki herkesin hüzünlü bi hikayesi vardı. Kayıplar, yaslar, sıkıntılar, ayrılıklar.. Yani, herkesin bi şeyi var. Tahmin bile edemeyeceğimiz şeyler. Sadece seninkiyle aynı değil diye, dışarıdan iyi görünüyo diye, instagrama bol hashtagli pembe postlar koyuyor diye.. sanma ki dostum o odada tek başına ağlıyorsun. Kaldır kafanı bak etrafına. Hepimiz aynı odadayız!

* Şu anda okumakta olduğum "Yaratma Cesareti" adlı kitabın yazarı Rollo May der ki "Hiçbir yetenek inkarı cezasız kalmaz ve yeteneğin inkarına teşebbüsün adı nörozdur"... Tam Allah cezamı versin dicem ama vermiş diyerek bu konuyu da burda kapatmış gibi yaparım!



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...