14 Mart 2017 Salı

Fast Food, İyilik, Bulaşık ve Diğerleri


* "İnandığın doğrular için yanlış yapar mıydın?" diye sordu. "yok" dedim "yapmaya hiç gerek yok, al bak burda yapılmışı var".. "Ama yapılmış olanlar artık yanlış sayılmaz" dedi. "Seni mi kırıcam hadi gel yenisini yaparken izle" dedim. O mutfağa gidip bir kova mısır patlatırken, ben de kendi kendime "Bu sefer son" diyecektim ki "Hayır!..Bu sefer sadece bu sefer işte!" dedim..

* 4 duvar arasında saklanan bir şey "iyilik" o-la-maz.. çünkü iyilik aktifdir, pasif değil.. Niyet yetmez, eylem ister. Hareket sever, aksiyon sever..Adım atmak ister..Aksi halde o şey iyilik değil, olsa olsa "kötü değil"lik olur.

* Geçenlerde kendimi bir şey için "ahh ahh şunun için neler vermezdim ki.." diye iç geçirirken yakaladım. Hazır yakalamışken kendime bi sordum "nelerini verirdin?" diye. Sordum da tık yok, kendimin sesi çıkmıyo!.. Biraz üstüme gittim, "hadi çekinme söyle yabancı yok"..Baktım yine ses gelmiyor bari seçeneklerin üstünden geçelim diye sıralamaya başladım: saçlarını? el yazını? blog sayfanın arşivini? ajandanda tuttuğun çizimlerini?..Hepsine tek bir cevap: HAYIRRR geldi. En sonunda mutfakta açılmış bir paket mercimek unu konusunda anlaştık. Onu seve seve vermeye razı oldum. Sonra dedim ki kendi kendime: ya o iç geçirdiğin şeyi istemiyorsun, ya da yalancı terbiyesiz ahlaksızın tekisin!..Bi baktım üstüme çok geliyorum hemen durdum, "Ya olur öyle şeyler zaten bunlar hep şaka hep komiklik" dedim ortalık yatıştı.

* Günlük ev işleri bana hep iyi gelmiştir. Sanki temizlik yaparken içim de temizlenir, birikmiş her şey akar gider.. Evi süpürmek mesela sahneye çıkmak gibidir benim için. Kulaklıklarımı takıp dans ederek bütün evi temizlerim. Sonra parkeleri silmek..Her sileceğim zaman temizleme suyuna hangi kokudan ekleyeceğime karar vermek..Hiçbir kozmetik alışverişinden o kadar keyif alamam. Neyse psikopatlık sınırlarını zorlamadan muzdarip olduğum bir noktaya değinmek istiyorum. Bulaşık makinesinin kapağının neden şeffaf olmadığıyla ilgili sıkıntılarım var. Çünkü içerde olup bitenleri merak ediyorum. Sadece sesleri duyma şansım var. Oysa ki ben suyun çıkışını, fışkırıp tabaklara nasıl değdiğini, o kapsül gibi deterjanın nasıl eriyip dağıldığını görmek istiyorum. Çamaşır makinesi ne güzel di mi içerde olup bitenleri canlı canlı izleyebiliyorsun. Kimin gömleği kimin çorabıyla dolanmış, hangi çarşaf pikeyi sarmış..Her şey ortada ne güzel. Neyse daha fazla konuşturmayın bu konu hassas.

* Arkama dönüp baktığımda -ki bunu çok sık yapmam- görüyorum ki bir zamanlar en çok şikayet ettiğim sıkıcı işler ve ortamlar bugün en çok şükrettiğim şeyler olmuş. Onlar sayesinde çıkış yolu bulmak için kasılmışım, kafa patlatmışım, fikir üretmişim, hayal etmişim, imkansızı imkanlıya dönüştürmek için mucizeler yaratmışım kendi dünyamda. Çok şükür..

* Fark ettim ki her "yaa inanmıyorum ya böyle bir şey nasıl olur bu insan bunu nasıl yapar!" dediğimde, fahişelere saygım gitgide artıyor.. Israr etmeyin zinhar detaya girmek istemiyorum. 

* Güneşli bir sabah boğaza karşı kahvemizi yudumlarken gözlerinin içine baktım, "birlikte büyümek ne güzel bir şey çok şanslıyız" dedim. "Evet özellikle de iç büyüme olması güzel, dış büyüme olsa halimiz harap" dedi. Anlamadım. "Ne demekmiş dış büyüme ki?" diye sordum. "Şöyle düşün, mesela biz yol arkadaşı değil de fast food buddy olsaydık? O zaman da birlikte büyürdük ve hatta birlikte geçirdiğimiz zamanları hesaba katarak söylüyorum, bizi mide ameliyatı bile kurtaramazdı şişerek ölürdük" dedi. "Hay bin kunduz!" dedim. Yetmedi, "Hadi bırak o kahveyi kalk 6 kilometre yolumuz var hadi hadi hadi!" dedim. Tabii ki pişman oldu ama artık çok geçti..



2 yorum:

  1. Ah muzur bugün kendime güç toplamaya çalıştım blogunda. Araba sürmeye çalışıyorumda :)) bugün 3. Günüm 5 yıllık ehliyetim yeni aktifleşiyor :/ 5. Yıldızdaki gibi mucize yaratmak istiyorum hayatıma ; iyiki almışım zamanında dediğim ehliyeti aktif bilinçli taşımak yanımda ay çok dert yaptım bunu. Yazın yine bir harika bunuda demeden geçemicem.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben ilk araba kullanmaya başladığımda ufak bir şey yaşamıştım ve sonrasında bir korku kaplamıştı, bu konuda babamın bir cümlesi çok destek oldu. Demişti ki "yani etrafına bak eminim tanıdığın birçok şapşaloz araba kullanabiliyodur" :)))

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...