2 Aralık 2016 Cuma

Kara(ydı)nlık Notlar



* "yenilgiyi kabullenmek"le "kazanmak için direnmek" arasında bir yerlerde..karanlık, kararsız, can sıkıcı bir araf.. yenilmek için çok erken, kazanmak için çok geç. vazgeç(e)meyecek kadar çok emek vermişsin.ama devam edemeyecek kadar da yorgun hissediyorsun. tanıdık geldi mi?.. belki de oradan tanışıyoruz seninle kimbilir..neyse, işte ben oradayım şimdi. sağdan dönünce ikinci sokak, kime sorsan gösterir. yakında demirbaş kayıtlarına girmeye hak kazanıcakmışım. eyvallah, en azından bir kazancım var.

* en korkunç korku nedir biliyor musun? kendini korkusuz zannedenin yaşadığı..adını koyamaz bir türlü. "korkuyorum" diyemez. olduğu yerde can çekişir, yardım gelmez. yine de geri adım atmaz. "cesur olmak" zorunda hisseder kendini. halbuki bir bilse ki cesaret korkusuz olmak değil korkuya rağmen karanlıkta adım atabilmektir..belki adım atar ne dersin?

* ajandama, cep telefonuma ve hatta bazen elime yazdığım "eve giderken yoğurt" al notuma rağmen markete uğramayı unutuyorum da.. peki 11 yıl önce çok sevdiğim bir arkadaşımla buluşmaya giderken giydiklerimi, saçıma taktığım tokayı, içtiğimiz kahveyi beğenmediğimi, dönüş yolunda ortak bir arkadaşımızla karşılaştığımızı nasıl hatırlıyorum?..Orantısız Hafıza Sendromu mu var bende?..o ne demek ben de bilmiyorum şu an uydurdum.

* orada burada hep elimin altında defterlerim var benim. bir şey aklımda dönmeye başladığında yazmam gerekiyor. bazen iki kelimelik not alacakken 5 sayfayı dolduruyorum. bazen tek kelime ya da ufak bir sembol çizmek yeterli oluyor. hani dedim ya defterler orada burada diye..malum gizlilik esas madem, ben de ara sıra şifreli yazıyorum. mesela olayın adını tam vermiyorum da "hani o malum olay" diyorum. ama bu şifreleme işini fazla abartmış olmalıyım ki artık notlarımı okuduğumda ben bile anlamıyorum. iyi tarafından bakmak gerekirse, belki de o malum olay beni artık o kadar da etkilemiyordur. ne dersin mantıklı di mi?..

* kalp çarpıntısı hayat belirtisidir. "buradayım" demektir. "nefes alıyorum" mesajıdır. ama bazen de yanıp yanıp sönen "eyvah gidiyorum!" uyarı lambasıdır. işte biz şimdi tam olarak o "bazen"deyiz.

* uyuyamıyorsun. 3 ay geçiyor, 8 ay geçiyor, yıl oluyor hala tık yok sende. "neden?" diye uyanmadığın sabah yok nerdeyse. uyumlanamıyorsun. dışardan uyumlanmış gibi yaptıkça içerde kıyamet kopuyor. etrafına bakıp uyuyanlara özenecek oluyorsun ki hemen vazgeçiyorsun. içten içe asla uyumak istemediğini biliyorsun çünkü. kabus görüp uyananlarla karşılaşıyorsun koridorlarda bazen. bir bakışta tanıyorsunuz birbirinizi. susuyorsunuz. konuşunca daha gerçek oluyor sanki her şey.."sistem insomniası" olmak zor. ve tedavisi yok. tek bir çıkış yolu var. ama söylememe gerek yok zaten biliyorsun.

* çok uzun zaman korktuktan sonra korktuğum başıma gelir diye korkmaya başladım. sonra dedim ki en iyisi kaçmak..aslında en iyisi olmadığını biliyordum ama korktuğum o kadar hızlı kovalıyordu ki ona yakalanmaktansa son hız kaçmayı seçtim. korktuğum değil ama kaçtığım başıma geldi..uyandığımda ruhum 7 parçaya bölünmüştü. her biri başka yere gömülmüş. eğer yeterince konsantre olabilirsem zihnimde ruh parçası mezarlığımın haritasını görebiliyorum. ama istemedim. hazır gitmişler bırakmışlar beni..yine yeniden aynı şeyleri yaşamaya gerek yok dedim. ve sonra..bir dost kulağıma fısıldadı: "önemli olan tek bir şey var o da gösterdiğin çaba..ve bu hayattaki nihai amacımız bu sefer daha iyi ölmek"..uyandım. bir kahve içtim. elime haritamı alıp yola çıktım..yol uzun. yol karanlık. yol karışık. biliyorum. olsun. benim için değer.

* o değil de geçen gün saçlarıma nasıl baktığımı soran arkadaşıma anlatıyordum. haftada bir özel mavi şampuanla yıkayıp saçımda bekletip öyle duruluyorum. haftada iki kere yoğun saç maskesi yapıyorum. her sabah ve gece yatmadan bakım yağı sürüyorum. ve ayrıca iki günde bir duş sırasında nemlendirici krem sürüp 5 dakika bekliyorum. "vay be!" dedi. "yani evlat olsa liseyi bitirirdi diyosun?" "hayır dedim masterı bitirmiş doktoraya başlamıştı"..e çünkü saçlar önemli evet kesin net bilgi yayalım :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...