28 Ekim 2016 Cuma

kim kimin içinde?..



kendine oldukça kötü davranan dostuma kendimce müthiş tavsiyeler veriyordum..

"sanki sen senin çocuğunmuşsun gibi düşüneceksin öyle davranacaksın" diyorum.

"mesela, diyelim ki bir şeyi çok istemene rağmen yapmıyorsun o an durup düşüneceksin.. ya şimdi bunu çocuğum isteseydi? ona da böyle sert davranır mıydım?.."

"üstelik senin çocuğun yok, yaş olmuş 43, zaten kimseleri beğenmiyosun bu gidişle bir kaza olmazsa çocuğun da olmaz bari içindekine babalık yap" diye ekledim.

"değişik bi düşünme şekli" dedi. "değişik değil müthiş" dedim.

"görmeyeli hala şımarık ve kendini beğenmişsin" dedi.

"eyvallah" dedim.


***

sonra biraz düşündüm, şu içimdeki çocuğa iyi davranmak üzerine..

ve fark ettim ki bu aralar bu durumu çok kullanıyorum.

pahalı bir şey mi beğendim..düşünüyorum. çocuğum olsa kolej taksidi, bale kursu, piyano kursu, bıttırı zıttırı kulübü falan filan.. oysa şimdi hiç öyle masraflarım yok o zaman hadi alalım evet içimizdeki çocuğa alalım tabii!

canım bir şey yapmak istemiyor mu.. haydi kendime iyi davranıcam diye yine içerdekine dönüyoruz. ayy kıyamam ben sana yaa hiç zorlar mıyım seni?..asla! domuzluk yapma pahasına yine de yapmam!..

utanmasam kalori malori hesap yapmayıp "ayy yesin yaa boya gider ilerde" deyip çocuğu obez yapıcam..


***


adama müthiş taktik verdik havalara girdik de..

acaba yanlış adres mi gösterdik?

içerdeki dedik.. ama sanki benimki beni içeri kapatmış gibi..

vardır bir bildiği gibime geliyor.

belki de şu sıralar aklıma güvenmiyor.

haklı.


***

o değil de..

yarın öbür gün -ki sanmıyorum- benim bir çocuğum olursa içerdekini napıcaz?

para yetişmez, zaman yetişmez, yılların hükümdarlığını vermez..

haklı.

ben de olsam vermem.


***

yani..müthiş aklı verdik de..

sanki günün sonunda kendi kalemize nefis bir gol atmış gibi olduk.

kim attı kim yedi o konulara girmeyelim rica edicem.

daha kim içerde kim dışarda ona karar veremedik.

hem benimkinin uykusu geldi.

gidip bir masal okuyalım da gönlü olsun.


***

iyi geceler içerdekiler.. ve bir o kadar dışardakiler ;)



2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...