11 Haziran 2016 Cumartesi

Patlıcan ve Mrs Cold


Günlerden Cumartesi, aylardan Haziran..
Bi kahve içip susmak için buluşuyoruz en sevdiğimiz köşede.
Elinde fotoğraflarla gelmişsin..
İlk defaymışçasına gösteriyorsun bana ve ekliyorsun "baksana ne kadar da mutluyum!"
Bakıyorum..
Ama fotoğraflara değil.
O zamanlar çok mutlu olduğunu düşünen bugünkü gözlerine bakıyorum..
Fark etmiyorsun sana baktığımı.
Çünkü burada değilsin.
Benimle değilsin.
Ama işin tuhaf tarafı, o geri dönmeyi çok istediğin fotoğraf karesinde de değilsin.
Sahi..Sen neredesin?..
Kahvemin yarısına geldim. Sen henüz başlamamışsın.
Olsun. Sen zaten soğuk seversin.
Neyse ne diyorduk?..Fotoğraf!
Mutluluk oscarını kazandığın yıla ait o fotoğraf..
Sanki elinde olmasa kimseyi inandıramayacağın zaferine ait fotoğraf..
"O zaman yaptıysam şimdi de yapamaz mıyım?" diye soruyorsun.
Ama ben bilmiyorum. Bilemiyorum.
Cevabı bilmezken sana ne diyeceğimi hiç bilemiyorum.
Bu bilmez hallerime sinir oluyorsun.
Ama sırtını da dönemiyorsun bana.
Hiçbir işe yaramasa da.. varlığımdan vazgeçemiyorsun.
"İstesen yaparsın" gibi klişe bir cümle kurmam için neler verirdin merak ediyorum.
Ama kurmuyorum.
Sana mı inanmıyorum kendime mi umut vermek istemiyorum acaba?..
Bilmiyorum.
Ben bugün hiçbir şey bilmiyorum.
Yani elinde öyle bir kayıt olması iyi mi kötü mü bilemiyorum.
"Bir kere yaptıysam bir daha yapabilirim" hevesiyle geçmişe saplanıp kalmanın melankolisi birbirine karışıyor zihnimde. Susuyorum.
Ama koskocaman açtığın gözlerini dikip bana bakıyorsun ya..
İşte yine dayanamıyorum ve "aman yaa hem ne demiştik patlıcandan bile reçel oluyor sen neden yapamayacaksın ki!" diyorum.
Kahkahayı basıyorsun ve eline hakim olamadığın için henüz bir yudum bile almadığın kahvenin tamamını bembeyaz gömleğinin üstüne döküyorsun.
İkimiz de daha mutlu oluyoruz sanki.
Fotoğrafı elime alıyorum..
"Hatta bir şey söylicem; biz daha güzelini yaparız!" diyorum.
"Eve giderken patlıcan alalım mı?" diye soruyorsun.
"Zaten evdeyiz" diyorum.
Susuyoruz.
İlk defa görmüş gibi evin duvarlarına bakıyoruz.
Sonra ben kalkıp bir kahve daha yapıyorum.
O sırada Kings of Covenience'ın "Mrs. Cold" şarkısı çalıyor falan filan..





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...