12 Mayıs 2016 Perşembe

Kavanoz Notlar


* Bazen gece seni uyutmayan şey sabah uyandığında önemini yitirmiş olur. Gözünü açtığın sahnede yeri yoktur artık. Ve hatta aslında hiç olmamıştır. Dişlerini fırçalayıp ağzındaki köpükleri lavaboya tükürüp başını kaldırdığında aynadaki sen'le gözgöze gelirsin.. "peki bu morumsu pembemsi göz altları ne içindi acaba?".. diye düşünecekken kahve makinesi seni çağırır. Gidersin..

* Bir şeyi "öylesine yapmak" çok güzel değil mi?.. Amaçsız, hesapsız, saatsiz..Öylesine..Yüksek bir yere oturup ayaklarını sallamak gibi..Ağzına 3 sakız birden alıp defalarca balon şişirip patlatmak gibi..Öylesine..

* Bir grup "darısı başınacılar" var. Şimdi onları şikayet edicem size. Bir şey için "hayırlı olsun" dedin mi hemen "darısı başına cınımmm" diye yapıştırırlar cevabı. Peki hayırlı olsun dediğin o şeyi istemiyosan nolucak? "İnşallah, amin" diye cevap versen yalan söylemiş olacaksın. "Hayırlısı" deyip geçsen "istemem yan cebime koy" gibimsi ama "ortada kuyu var yandan geç"imsi saçma bir cevap olacak. Dürüstlüğün gücü adına konuşup "yok cınımm kalsın istemem" desen hiç olmaz. Her türlü sıkıntılı durumlar. Sizi gidi darısı başınacılar sizi!..

* Sevdiğin insanlarla çalışmak çok güzel bir şey. Yok yok hatta çok aşırı güzel bir şey. Düşünsene, normalde bir grup arkadaşın bir yemek ya da kahve buluşması organize edebilmesi için 4 gün boyunca 75 sayfalık whatsapp grup yazışması sürer. Halbuki halihazırda aynı ofiste sevdiklerinle birlikteysen sınırsız kahve keyfi ve yemek için gözgöze gelmek yeterlidir. Bu konuda çok aşırı mutlu ve şanslıyım evet!

* Son günlerde bir güven kayması yaşadım. Kendimi insan sarrafı mı sanmışım nedir pek bi bozuldum güvenim boşa çıkınca. Kendime kızdım. Neden bi bakışta tek bi seferde hemen kimin ne olduğunu anlayamıyorum dedim. Ki bu konularda kendime güvenirdim. Aslında hala da güvenebilirim 1 fire nedir ki di mi? Neyse kendimi burada teselli etmeye devam etmicem. Ama bi dostum "ya kimseye güven(e)meseydin daha mı iyiydi?" diye sorarak beni aydınlattı. Her güne yeni bir dersle devam etmek "hala hayattayım" demek gibi bir şey sanırım..

* "Ben kimim?" sorusuna cevap arıyorsan "Yalnızlık" en büyük yardımcın olabilir. Çünkü, bence yalnızlık karşısındaki duruşun senin kim olduğunu belirler. Yalnızlığından kaçıyor musun? Korkuyor musun? İnkar edip her an etrafına onlarca insan toplamaya çalışıp direniyor musun? Yalnızlık dramasına girip umutsuzca kendini teslim mi ediyorsun? Yoksa yalnızlık gerçeğini kabullenip ve hatta ona kucak açıp içindeki hazineleri keşfedip keyfini mi çıkarıyorsun?..Bana bir cevap verme. Git yalnızlığına anlat.

* Geçenlerde saçma sapan konuşan arkadaşıma "üff ya manyak manyak konuşma" dedim. O an ciddileşti ve saçmalamayı bıraktı. "Manyak kelimesini ne kadar da rahat kullanıyorsun!" diye çıkıştı. "Ne var ki çok mu özel bi kelime neden kullanmicam ki?" diye sordum. O da açıkladı; bu kelime Maniheizm dininin kurucusu filozof Mani'den geliyormuş. Kendisinin de çok saygı duyduğu bir filozof olduğu için öyle ileri geri kullanılması zinhar hoş değilmiş. "Hmm peki o zaman alternatif ne kullanabilirim?" diye sordum cevap vermedi. Ayrıca bu anlattıklarının doğruluğundan da şüpheliyim ama araştıracak zamanım olmadı. Ama bu konu açıklığa kavuşana kadar "manyak" demicem kimseye, onun yerine "kavanoz" demeye karar verdim. Çok hak eden olursa da "kapaklı kavanoz" demeyi düşünüyorum.







6 yorum:

  1. Hahaha kapaklı kavanoza sesli güldüm kızım sordu ona kapaklı kavanoz dedim anlamadı ve "neresi komik annaaaa" dedi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ama sen de öyle kapaklı kavanoz diye gülersen minik kız o tepkiyi vermekte haklı :))) kihh kihh kihh!!

      Sil
  2. Allah iyiliğini versin e mi :)
    Keyifle okudum ve akşam neşesi yaşadım sayende ...
    Kapaklı kavanoz hemi de :)

    İyi akşamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. versin versin hem de bi kavanoz dolusu iyiliğimi versin :)))

      Sil
  3. keyifle okudum.
    darısı başına da ben de aynı sıkıntıyı yaşıyorum. :)
    selamlar...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...