2 Ocak 2016 Cumartesi

köprüden önce son çıkış


istatistiklere göre insanlar en çok ocak ayının 3. haftası depresyona giriyormuş.
neden diye mi sordun? 
hemen açıklıyorum o zaman!

çünkü,
2016 listenin en başına yazdığın o iş olmayacak Jalecim.
 kalan o 5 kiloyu bu yıl da veremiceksin Mervecim.
(bu arada o 5 değil 12 olacak ama neyse sustum)
hayatının aşkı not bırakmış; 2016'da da gelmicekmiş Pelincim.
Berkecan sen de gaza gelip bir yıllık üye olmuşsun ama 3 kere gidip sporu bırakacakmışsın.

neyse ki ben varım; üzülmeyin çocuklar.
sizin için oturdum depresyona ne iyi gelebilir diye düşündüm.
hepsini tek tek kendi üzerimde denedim.
daha 19 günümüz de var; kendimizi hazırlayalım dedim.
hadi başlıyoruz!

* gülmek ve hatta kahkaha atmak!.. biyolojik, kimyasal, ruhsal, fiziksel her şeye iyi gelir. üstelik bulaşıcıdır. ıvıra zıvıra, kendine, kediye, kahveye gülümse.. yok ben durduk yere gülemem dersen buraya tıklayıp tosun paşa'nın döktürdüğü sahneyi izle. 

* biliyorum sahneden çok etkilendin. kıkır kıkır güldün. ama tekrar tekrar izlemeyi bırak ve ayağa kalk. veee beklenen replik: o zaman dans!.. korkma şimdi tango, latin, zumba falan demicem. saçma sapan hareketler serbest. ellerini kollarını rahat bırak. istersen sadece zıpla olduğun yerde. sahne senin!

* dans üzerine ılık bir duş hiç fena olmaz di mi?..tamam istersen ılıktan biraz daha sıcak da olabilir. haşlanmak serbest!..istersen küveti doldurup plastik ördek bile yüzdürebilirsin. suyla birlikte tüm düşünceler, korkular, endişeler aksın gitsin. cildin nefes alsın gözenekler açılsın!.. bir yan etkisi olacak söylemeden geçemem: normalden birazcık fazla su harcadığın için vicdan azabı çekebilirsin. üzülme o da geçer. olmaszsa pazar günü kiliseye gidip günah çıkarırız korkma.

* duştan çıkınca hemen giyinmek yok!..açılan gözenek başına 345 litre nemlendirici sürmek şart. ve hatta kan dolaşımı için kremlenme öncesinde at kılı fırçayla kuru kuru fırçala vücudunu. yok yok merak etme o kadar da sıkıcı bir işlem değil. ben mesela bir şarkı açıyorum; alıyorum elime fırçayı. bir yandan şarkıyı dinleyip bir yandan da "yaa ben napıyorum? manyak mıyım? ayy acaba işe yarıyor mudur? üff bununla uğraşacağıma o son kurabiyeyi yemeseydim iyiydi" derken aa bi bakmışım fırçalama işlemi bitmiş. sonra da krem mi, bebe yağı mı ne istersen sür. üşenme. sen. evet sen!

* sonra mutfağa gir. aç buzdolabını ne sebze varsa çıkar. yoksa markete gidip al. sonra doğramaya başla. 3. havuca geldiğinde farkı göreceksin. artık daha sakin, daha huzurlu, halk arasında "gevşek" olarak tabir edilen bir tipe dönüştün. o kadar doğramışken bir yemek yap bari. yanına birkaç çeşit daha hazırla. onlar pişerken bir de kek çırp mesela. ama mikser kullanma. tel çırpıcıyla bütünleş, yumurtalarla şeker krema kıvamına geldiğinde bi durup ilk maddeyi uygula evet :)

* o kadar şeyi tek başına yemiceksin di mi Mervecim?..2017'ye obez girmek istemezsin di mi?.. hadi çağır birkaç arkadaşını da sosyalleşelim. güzel bi masa hazırla. mumlar yak. arkadaşlarınla paylaş her şeyi. anlat. dinle. tekrar anlat. konuşmak çok iyi gelir bazen..

* bazen de susmak iyi gelir. bunun için kil maskesi öneririm. ne alakası var demeden önce bi sus da dinle beni. hani bi şehir efsanesi vardır; kil maskesi yüzünde kururken konuşursan maskede çatlaklar oluşur ve o çatlaklar da kırışıklıklara sebep olurmuş. evet biliyorum saçma. ama en başında söyledim zaten şehir efsanesi olduğunu. sen git maskeyi yap ve beklemeye başla. zaten maske yüzündeyken istesen de konuşamazsın rahat ol.

* tüm bunları yaparken müzik eksik olmasın. ister jazz, ister klasik, ister ortaya karışık! en sevdiğim radyoları aşağıda paylaşıyorum. bu iyiliğimi de unutma ;)





ve son olarak,
zor zamanlar gelebilir.
hiç geçmeyecekmiş gibi durabilir.
sen 4 duvar arasında sıkışıp kalmışken herkes
dışarda havai fişekler patlatıp eğleniyormuş gibi
bir his içini kaplayabilir.
saçmalama rica ederim.
ve unutma,
herkesin içinde kendini kapattığı
görünmez zindanları vardır.
ve herkesin anahtarı da,
kendinde saklıdır.

bu şarkı da benden bonus yeni yıl hediyen olsun!




8 yorum:

  1. Gülmek üzerine yazdığınız madde iyi geldi, teşekkürler :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. rica ederim, benim için de kocaman gülümse :)

      Sil
  2. Doğru olabilir depresyona girmek için zira planlanan hiç birşey gerçekleştirilemiyorsa bunalıma girilmesin de ne olsun? Değil mi ama :)

    YanıtlaSil
  3. depresyon olsan sizin yazınızı okuduktan sonra çıkar insan bol bol güldüm yüreginize sağlık :)))

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...