9 Ocak 2011 Pazar

ÖZGÜRLÜK (Osho)


*Özgürlük evete ihtiyaç duyduğunda evet demek, hayıra ihtiyaç duyduğunda hayır demek, ve bazen de hiçbir şeye ihtiyaç olmadığında sessiz kalmak, bir şey söylememek demektir. Tüm bu boyutlar mevcutsa o zaman özgürlük vardır.

*Bir şeyden özgürleşmek hakiki özgürlük değildir. İstediğin bir şeyi yapma özgürlüğü de benim bahsettiğim özgürlük değildir. Benim özgürlük vizyonum kendin olmandır.

*Hakiki özgürlük senin seçimsiz farkındalığından gelir. Bu durumda özgürlük ne bir şeylere bağlıdır ne de bir şeyler yapmaya.Sadece kendin olma özgürlüğüdür.Sen zaten kendinsin; onunla birlikte doğdun. Kimse onu sana veremez; kimse onu senden alamaz. Bir kılıç senin başını kesebilir ama özgürlüğünü, varlığını kesemez.

*Senin bağımlı olma arzun, senin kendin olma sorumluluğunu bırakmandır seni özgürlükten alıkoyan.

*Tüm iyi şeyleriyle ve kötü şeyleriyle, tüm güzellik ve çirkinliğiyle neysen o olarak kendin olma sorumluluğunu kabullen. Bu kabullenmenin içinde aşkınlık hali gerçekleşir ve kişi özgürleşir.

*Özgürlük daha çok sorumluluk demektir..O kadar çok sorumluluk ki kimsenin senin hayatına karışmasına gerek kalmaz.

*Bireysel özgürlük ile otoriterlik ölür. Yeni bir güç doğar: Otorite. Her bireyin kendi deneyimlerini yaşayacak kapasitesi vardır; o zaman onun otoritesi vardır. O zaman o ''Onu tattım.Ondan hoşlandım.'' diyebilir. Otorite deneyime aittir.

*Organize dinlerin olmadığı dinsiz ve tanrısız bir dindarlık yaratmalıyız.Dindarlık derken ben insanın olduğu hali ile yeterli olmadığını ifade ediyorum. O daha fazla olabilir, o çok daha fazlası olabilir. O bir tohumdur, içinde nasıl bir potansiyel taşıdığını bilmez. Dindarlık gelişme için meydan okumadır. Tohumun kendini ifade etmesinin zirveye ulaşması, binlerce çiçeğe dönüşerek içinde saklı mis kokuları yaymasıdır.

*Dindar kişi basitçe dindardır. Ne Hindu ne Müslüman ne Hıristiyan'dır. Buna gerek yoktur. O hakikatle doludur. Samimidir. Merhametlidir. O sevgi doludur, insanidir; o kadar insanidir ki dünyada nerede ise ilahi olanı temsil eder.

*Tanrı, kader, alınyazısı..Bunların tümü zırvalıktır, sahte sözcüklerdir. Onları tamamen bırak. Onları bırakmak seni tamamıyla sorumlu kılacak ve seni birey yapacaktır. Özgürlüğe sahip olabilirsin ama bunun bedeli sorumluluğu bütünüyle kabul etmektir.

*Özgür olmak isteyebilirsin ama içinde bulunduğun kafesin belli güvenceleri vardır. Kuş kafesteyken yiyecek hakkında endişe etmez, düşmanlar hakkında endişe etmez. O rahattır, o kafes altındandır. Senin gücün, senin zenginliğin, senin saygınlığın..Bunların hepsi senin kafeslerindir. Ruhun özgür olmak ister ancak özgürlük tehlikelidir. Özgürlüğün sigortası yoktur. Özgürlüğün güvenliği, güvencesi yoktur.

*Bilinçsiz insanların ne yapacağını her zaman tahmin edebilirsin. Onlar ya cesur olacaktır ya korkak, ya sabırlı olacaktır ya da sabırsız..Ancak bilinç sahibi bir birey için tüm olasılıklar her zaman açıktır. Hiçbir kapı kapalı değildir. Bilinçli birey, özgür birey önceden gelen bir karar taşımaz; onun kullanıma hazır kararları yoktur.

*Bırakan ol..Bırakan olmakla toplumu terk etmeyi, dağlarda yaşamayı kastetmiyorum. Toplumda yaşamaya devam et fakat hırsı, açgözlülüğü ve nefreti terk et. Sevgi dolu ol. Hiç kimse olarak yaşa. O zaman keyif alabilir ve kutlayabilirsin.

*Tüm dünyayı değiştirebiliriz fakat mücadele ile değil. Kutlayarak, dans ederek, meditasyon yaparak, sevgi ile değiştirebiliriz. Ne zaman bir şey ile mücadele edersen tepkisel bir hale gelirsin çünkü bu bir tepkidir. O şeye takıntılı hale gelirsin. Ona karşısın ve karşı olduğun şeyin sana hükmetme olasılığı vardır.

*Ben hiç kimseye ya da hiçbir şeye karşı değilim. Ben senin hiçbir şeyden özgürleşmeni istemiyorum. Ben senin basitçe özgür olmanı istiyorum. Farkı gör: bir şeyden özgürleşmek asla tam değildir; ''bir şeyden'' onu geçmişe hapis olmuş halde tutar.Bir şeyden özgürleşmek asla gerçek özgürlük olamaz.

*Sen özgürlük olarak doğdun. Sadece onu unutmaya koşullandırıldın. Ben sana koşullanmalarınla savaşmayı öğretmiyorum. Onları anla. Onlara ilişkin olarak daha zeki ol. Sadece onların sana nasıl hükmettiklerini gör. Davranışlarını nasıl etkiliyorlar, kişiliğini nasıl şekillendiriyorlar, seni nasıl etki altında tutuyorlar..Sadece izle. Ve bir gün koşullandırmalarının nasıl çalıştığını gördüğünde birden denge sağlanır. Anlayışının içinde özgürleşirsin.

*Uyanık ol. Seni korkutan şeye derinlemesine bak. O zaman onun kaybolacak olması seni şaşırtacaktır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...